4 nov. 2013

Top 10 alimente care îmbunătățesc sistemul imunitar!

Grapefruit
Grapefruitul are o cantitate mare de vitamina C. În plus, conține flavonoide - compuși chimici naturali care s-au dovedit a crește capacitatea de activare a sistemului imunitar. Dacă nu vă place grapefruitul, consumați portocale sau mandarine.

Migdale
Un pumn de migdale poate reduce din efectele stresului asupra sistemului imunitar. Un sfert de ceașcă conține 50% din cantitatea zilnică recomandată de vitamina E, care ajută la stimularea sistemului imunitar. Conțin și riboflavină, și niacină, și vitamina B, care reduc efectele stresului.

Varza
Este o altă sursă de întărire a imunității. Este ușor de găsit și este ieftină. Încercați să adăugați varză de orice soi (albă, roșie) la supe și tocane pentru un plus de antioxidanți și pentru creșterea valorii nutritive a mesei.

Stridii
Stridiile conțin zinc, iar nivelurile scăzute de zinc au fost asociate cu infertilitatea masculină. Zincul pare să aibă un efect antiviral, deși cercetătorii nu pot explica de ce. Totuși, ei știu că este important în sistemul imunitar, inclusiv la vindecarea rănilor.

Iaurt degresat
Un pahar pe zi poate reduce riscul de a răci. Unii cer-cetători cred că poate stimula sistemul imunitar pentru a lupta împotriva bolilor. De asemenea, conține vitamina D. Studii recente au descoperit o legătură între nivelurile scăzute de vitamina D și un risc crescut de răceală și gripă.

Spanac
Cunoscut ca un „super-aliment”, spanacul este bogat în substanțe nutritive. Are acid folic, care ajută orga-nismul să producă celule noi, fibre și antioxidanți, cum ar fi vitamina C. Consumați spanac crud sau fiert puțin pentru a obține cele mai multe beneficii.

Usturoi
Usturoiul oferă mai mulți antioxidanți, care luptă împotriva invadatorilor sistemului imunitar, cum ar fi H. pylori, bacteriile asociate cu unele ulcere și cancerul de stomac. Sfat: se toacă și se lasă să stea 15 - 20 de minute înainte de a fi adăugat la gătit pentru a activa enzimele imunostimulatoare.

Cartofi dulci
La fel ca morcovii, cartofii dulci au antioxidant beta-caroten și vitamina A, care este legată de încetinirea procesului de îmbătrânire și poate reduce riscul unor forme de cancer.

Broccoli
În urma unei cercetări s-a descoperit că în broccoli există o substanță chimică care ajută la stimularea sistemului imunitar la șoareci. În plus, este plin de nutrienți care protejează organismul. Are vitamina A, vi-tamina C și glutation.

Obiectiv.info