21 nov. 2013

În timp ce Delta Dunării a intrat în circuitul internațional de turism, aeroportul din județul Tulcea rămâne închis



     La sfârșitul lunii octombrie, reprezentanţii Asociaţiei Litoral Delta Dunării s-au întâlnit la Tulcea  cu reprezentanții companiei TUI Travel pentru a semna contractul prin care Delta Dunării și litoralul românesc intră în circuitul turistic internațional. La eveniment au participat Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Litoral Delta Dunării, Daniel Iluşcă - Preşedintele Ascociaţiei Patronatului în Turismul din Delta Dunării, Dragoş Gociman - Vicepreşedintele aceleeaşi organizaţii şi Iulian Beiu, Contracting Manager la Hotelbeds România & Moldova. Astfel, 15 proprietari de pensiuni din Delta Dunării au intrat în circuitul turistic al gigantului turismului internaţional, care operează în 180 de ţări şi care are peste 30 de milioane de clienţi anual şi o cifră anuală de afaceri de peste 19 miliarde de euro, conform activenews.ro. Biroul de tu-rism se va deschide la începutul lunii decembrie, la Bruxelles, la Casa de Cultură Româno-Belgiană, odată cu inaugurarea postului de radio pentru diasporă susţinut de Societatea Română de Radiodifuziune.

Declarații contradictorii ale conducerii Aeroportului Internațional „Delta Dunării”. Care este adevăratul motiv pentru lipsa curselor regulate?

     În cadrul întâlnirii, reprezentanții Asociației Patronatului în Turismul din Delta Dunării au subliniat necesitatea colaborării cu autoritățile locale și județene și oferirea sprijinului acestora în vedere susținerii tu-rismului în Delta Dunării. Un prim pas pe care autoritățile ar trebui să îl facă, în opinia celor prezenți la eveniment, ar fi moder-nizarea Aeroportului tulcean „Delta Dunării”, lucru care ar facilita foarte mult accesul turiștilor în zonă. În urmă cu un an, ziarul Info Sud-Est a publicat o anchetă despre situația cel puțin bizară în care se află Aeroportul Internațional „Delta Dunării” din Mihail Kogălniceanu. Declarațiile contradictorii ale conducerii aeroportului ne-au făcut să ne întrebăm care este, de fapt, adevăratul motiv din cauza căruia aeroportul rămâne închis publicului larg? De ce, în 2010, Constantin Albu, directorul ge-neral al aeroportului, spunea că aeroportul întruneşte toate condiţiile necesare demarării curselor aeriene regulate, iar după doi ani, acelaşi director spune că motivele din cauza cărora nu există curse regulate sunt reprezentate tocmai de lipsa condiţiilor necesare!? Și, poate cel mai curios lucru: De ce, în ultimii 10 ani, Statul a alocat aproape 9 milioane de euro pentru întreţinerea singurului aeroport din România care nu are curse regulate?

Andreea Pavel
andreea.pavel@info-sud-est.ro