2 apr. 2013

Cum a fost reflectată în media promovarea stațiunii Mamaia de către „Mazăre-Ulise“?


     14 martie 2013: Întruchipându-l pe Ulise, înconjurat de un alai de fete îmbrǎcate sumar, de ciclopi şi de alte personaje mitologice, primarul municipiului Constanţa, Radu Mazǎre, a fǎcut spectacol la Târgul de Turism al României.
     Televiziunile i-au dedicat spaţii de emisie generoase şi, în genere, au mimat servil extazul. Poate cǎ nu era cazul. În fond, nu a fost o mega-loviturǎ de imagine, ci doar o nouǎ acţiune într-un stil deja consacrat. „Puteţi veni la Mamaia pentru cǎ sigur veţi gǎsi şi dumneavoastrǎ o nimfǎ, o sirenǎ, o fatǎ, o nevastǎ, eu ştiu...”. Aşa a sunat invitaţia edilului-şef de la malul mǎrii cǎtre potentialii turişti. Ca oameni care desluşesc un astfel de mesaj, cu toate conotaţiile lui, ca locuitori ai Constanţei sau ai împrejurimilor, ca pǎrinţi, ca simpli cetǎţeni, ne putem întreba - legitim - „de unde atâta ofertǎ?”. Interogaţia rǎmâne în aer.
     A urmat un maraton la Antena 1. La emisiunea „Acces Direct”, Mazǎre-Ulise a servit sushi de pe Miss Chişinǎu. Efectiv, a luat o îmbucǎturǎ din dreptul chiloţilor bietei fete întinse pe platou şi învelite în mâncare exoticǎ numai pentru el. Simona Gherghe se hlizea zgomotos. Era fericitǎ. Seara, grupul vesel s-a mutat la Dan Capatos la emisiune - noi provocǎri, noi „probe de foc”.
     La începutul acestei sǎptǎmâni am luat act şi de consecinţele în plan administrativ ale acestui tur de forţǎ prin media naţionalǎ: Consiliul Local Municipal Constanţa a aprobat un proiect de hotǎrâre prin care cluburile din Mamaia sunt obligate sǎ aibǎ câte un car alegoric de minimum şase animatoare - „Adicǎ eu mǎ îmbrac în toate hainele, mǎ scǎlâmbǎi de plǎcere?!?”, se întreba pe 27 martie primarul Mazǎre, citat de cotidianul „Ziua de Constanţa”, completând totodatǎ cǎ nu vrea sǎ mai vadǎ  şi vara aceasta „douǎ speriate, douǎ leşinate pe carul alegoric”.      

Adrian Herța
adrian.herta@info-sud-est.ro