28 iul. 2012

ANGAJAT ÎN PRIMĂRIE



Georgiana Aurelia Enache - contabil în Primăria Albeşt


„Îi invit pe cei care cred că funcţionarii publici nu fac nimic, să muncească o lună în primărie, apoi să privească ştatul de plată...“



I.: Există avantaje în meseria de contabil?
G.E.: Avantajul meseriei de „contabil“ este satisfacţia muncii. Este o meserie frumoasă, care presupune multă implicare şi dăruire, şi care trebuie exercitată din plăcere, nu din obligaţie.

I.: Dar dezavantaje?
G.E.: Dezavantaje… sunt foarte multe. În primul rând, există un stres foarte mare asupra contabilului din primărie, întrucât pe semnătura sa se derulează activităţi cu bani publici, ceea ce necesită întotdeauna o atenţie sporită. Însă, marele dezavantaj îl reprezintă modificările legislative şi fiscalitatea extrem de complexă.

I.: Au fost momente în care aţi vrut să renunţaţi?
G.E.: Da, au fost foarte multe momente. Colegele mele îmi spun că mi s-au format ochi frumoşi, în urma multor reprize de plâns, din cauza problemelor întâmpinate şi asupra cărora nu credeam că le voi găsi rezolvare. Şi, trebuie să recunosc faptul că mi-am scris de două ori cererea de demisie, însă nu a fost luată în
considerare de nimeni din institutie.

I.: Cât de importantă este relaţia dintre primar şi contabil?
G.E.: Este foarte important ca între primar, ca ordonator principal de credite, şi contabil, să fie o relaţie bazată pe comunicare, întrucât doar astfel se pot găsi soluţii financiare la diversele
probleme cu care ne confruntăm.

I.: Cine are ultimul cuvânt într-o achiziţie: primarul sau contabilul?
G.E.: Deciziile financiare se iau în deplin acord între contabil şi primar, însă pot spune că totul se învârte în jurul Bugetului de venituri şi cheltuieli al comunei.

I.: Cum arată o zi din viaţa unui contabil?
G.E.: Ce face un contabil într-o zi normală de lucru în cadrul unei primării? Răspunsul la întrebare este simplu: de toate... Se întâmplă uneori să nu ştiu cu ce trebuie să încep. Pregătesc actele pentru diverse plăţi către furnizori, contabilizez documentele justificative, întocmesc sau rectific bugete de venituri şi cheltuieli, întocmesc ştate de plată, declaraţii şi diferite situaţii ce trebuie predate la Administraţia de Trezorerie şi Contabilitate Publică, la diferite termene, şi lista nu se termină aici... După program ar trebui să fiu mai liniştită, însă problemele de la serviciu îmi dau
uneori bătăi de cap şi acasă...

A consemnat Andrei LEONTE